Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Howky za 5/9/2013, 19:47

Chci se zeptat zdali není v plánu udělat nějaký výstup ven např pro návěstní opakovač.
Že by OR zapisovalo do nějakého textového souboru návěstidla před mašinou (ve zvoleném směru)
avatar
Howky
Admin

Poèet pøíspìvkù : 60
Join date : 09. 07. 13
Age : 26
Location : Přerov

Zobrazit informace o autorovi http://open-rails.forumczech.com

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 6/9/2013, 09:57

Tak výstupy "ven" jsou v tuto chvíli dva:
1) soubor dump.csv, který zaznamenává různá data. Ze zabezpečovačky tam ale v tuto chvíli nic není. Lze zaznamenávat prozatím jen data procesu a data fyziky (nastavení je v Options)
2) rozhraní RailDriver ( http://www.raildriver.com/ ). Kvůli kompatibilitě s tímto ovladačem se ven přenáší pouze rychlost a nějaké informace o brzdě (nic jiného RD zobrazit neumí). Na podobném principu bych rád v budoucnosti postavil další protokol po USB, který umožní využívat poměrně levné vývojové prostředky od Freescale ( http://www.freescale.com/tower ).

Oficiálně se plánuje rozhraní po ethernetu - jednak bude k dispozici webový server, který bude zobrazovat na html stránce různé informace, ale hlavně se plánuje aplikační rozhraní, které umožní např. ovládání z aplikace na Androidu - bude tedy stačit vytvořit ovládací pult pro tablet a informace si budou pult a ORTS vyměňovat po WiFi. Pravděpodobně se vytvoří i protokoly a speciální aplikace pro dispečery. Je to zatím jen vize - nejblíže je tomu první zmiňovaný (malý webový server běžící na pozadí ORTS).
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro smekac za 6/9/2013, 18:21

Nebylo by taky řešením udělat výstup pro nějaký modul který se již úspěšně používá při ovládání např. pultu ? Mám ted na mysli třeba Pokeys. Nebo nějakou jinou jednodužší platformu než Freescale.

smekac

Poèet pøíspìvkù : 1
Join date : 11. 07. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 7/9/2013, 09:34

Samozřejmě. Každý ale pracuje s tím, co má k dispozici. Samotný team ORTS preferuje komerčně dostupný RailDriver. Podpora jiných zařízení zatím nebyla diskutována.
Já osobně hledám řešení, které by pouze rozšířilo stávající protokol pro RailDriver, tj. nebude to práce na novém protokolu. Pokud ale půjdeme do řešení Freescale, tak to bude se vším všudy, tj. zveřejníme postupy, kódy, atd.
Pokeys v tuto chvíli beru jako hodně levnou variantu, která by mohla pokrýt většinu "domácích" pultů. S Pokeys ale nedokáže napájet např. pohon rychloměru (3f synchronního motoru), což naopak Freescale TOWER zvládá s přehledem a hlavně se softwarovou podporou zdarma. Kromě toho, šikovný team dokáže využít i další procesorové desky a některé další komunikační linky, čímž se dá algoritmus simulace distribuovat, případně napojit na skutečné řídící systémy. Směr je tedy nastaven poměrně nahoru. Uživatel si samozřejmě může úroveň složitosti zvolit sám. Hlavní výhodou TOWERu je, že může být připojen na ethernet, případně i na WiFi a využívat budoucí in-game server, bez nutnosti instalovat dodatečný software nebo ovladače.

Každopádně ale možnost Pokeys nezavrhuji a je možné, že se toho někdo ujme. Vyžaduje to nějaký čas a to je samozřejmě v dnešní době nedostatková surovina. Jsem příznivcem osobních výzev a pokud toto někdo přijme jako osobní výzvu, rád mu v tom pomůžu.
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 9/9/2013, 18:00

paashi napsal:Každopádně ale možnost Pokeys nezavrhuji a je možné, že se toho někdo ujme.
Přidám názor do pranice... nebylo by celkově (i z hlediska výhledu do budoucna) výhodnější napsat univerzální API pro pluginy a podporu jednotlivých HW udělátek řešit pomocí pluginů? Tím by se dalo vyhnout preferenci vybraných platforem na úkor jiných. Jak píšete, team ORTS preferuje RailDriver, naši bastlíři by raději Pokeys, Vám se zamlouvá Freescale... každá platforma má svoje. Určitě by se našel i někdo, kdo by si postavil cosi svého (viz MJoy a jeho varianty apod.). Pro team či programátora by bylo jistě mnohem jednodušší napsat jednou API pro pluginy než řešit kdo napíše výstup pro ten či onen HW a kde na to ušetří čas... To vše samozřejmě platí pokud zvolené programovací prostředí umožňuje podporu pluginů (nestudoval jsem to, jazyk C a spol. mě jaksi minul, takže si zůstávám u Pascalu).

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 9/9/2013, 19:53

Rozumím a jako ono univerzální API bych viděl právě server buď na http, nebo na něčem podobném - jednoduchém. Napsat aplikaci, která přeloží příkazy z tcp/ip na nějaký paralelní nebo sériový port, je mnohem jednodušší, než napsat nový plug-in. I tak je ale jakékoliv API hudbou budoucnosti, protože team se momentálně zaměřuje na kompatibilitu s MSTS.

Nehledě na konečné řešení - já osobně zastávám OBECNÝ názor, že pokud člověk chce, tak dokáže cokoliv - naučit se, vyrobit, naprogramovat... Takže pokud vám v životě něco schází, nikdo vám nebrání v tom si to udělat po svém a tím spíš: měli byste si to udělat po svém. Tím NECHCI na nikoho útočit - ba naopak: chci vás motivovat k akci a k nabídce vlastního řešení. Já osobně jsem se k ORTS dostal přesně takto a dnes jsem zodpovědný za model adheze a modely dieselových lokomotiv (včetně vozidel s převodovkou). Cíle s chováním vozidel jsou ale mnohem vyšší (viz http://open-rails.forumczech.com/t16-pohled-do-budoucna).
ORTS je distribuován pod licencí GNU GPL V3. To znamená, že můžete stáhnout a upravovat kód a následně upravenou verzi zveřejnit - musíte pouze vymezit váš příspěvek ke kódu (co se v něm změnilo). Lepším řešením je ale přidat se k teamu, s možností konzultovat úpravy se zkušenými programátory. Nikdo se nenarodil programátorem ani vývojářem, všichni k tomu dospěli vlastním úsilím. Správná otázka k zamyšlení je, jak silnou měli motivaci a zda tu motivaci v sobě máte i vy?
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 9/9/2013, 21:01

paashi napsal: ...univerzální API bych viděl právě server buď na http, nebo na něčem podobném - jednoduchém...
Souhlas, umožnilo by to libovolné kombinace SW a HW, umožnilo by to distribuci dat bezmála kamkoliv kde by "číhalo" zařízení ona data přijímající...

paashi napsal: ...můžete stáhnout a upravovat kód a následně upravenou verzi zveřejnit...
Rád bych, ale jak jsem psal výše, nejsem C-čkař ale Packal... ééé totiž pascalista. A na další programovací jazyk už nemám kapacitu, stačí mi bohatě práce (IT), MSTS a Route Editor s rozdělaným staveništěm. Ani čas už navíc není. A protože XNA asi s Pascalem zrovna nekamarádí, tak hold nic. Inu nemůžeme všichni umět všechno. Jinak námětů a chuti by jistě bylo dost (třeba opravit ten "zešílený" Měsíc - autor kódu to asi myslel dobře, ale udělal to... no tak jak to udělal).....

P.S.: ve zlém to já osobně neberu, naopak. Po svém jsem si udělal např. prográmek na automatické umísťování náspů v MSTS a i přes štiplavou poznámku na fóru funguje a to dokonce špičkově. Stejně tak jsem si poradil s TDB a quaterniony. Zkrátka chuť by byla, ale čas není...............

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 6/10/2013, 20:05

Tak jsem trochu koukal do zdrojáku a potěšilo mě, že parser datových souborů MSTS jsem řešil prakticky stejně. Krom toho jsem trochu pátral po informacích, tak mě napadla taková kacířská myšlenka. Kódu ještě není napsáno tolik (relativně oproti mnohému jinému SW), nevyplatilo by se přejít na platformu Mono (tedy MonoGame)? Aspoň z toho co jsem viděl by to asi (a to ASI zdůrazňuju) neměl být až tak zásadní problém a navíc by to otevřelo cestu na další operační systémy. Jak jsem si všimnul, průběžně se vyskytují uživatelé MSTS, kteří by uvítali kdyby to fungovalo na linuxu...

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 6/10/2013, 20:43

Doporučoval bych tento odkaz: http://www.elvastower.com/forums/index.php?/topic/22608-linux-support/page__view__findpost__p__130205
Na Linuxu se totiž ORTS rozběhat dá.
No a ohledně přechodu na jiné platformy se diskutuje dlouho, ale prozatím se držíme .NETu - Microsoft na něm zatím dále staví, tj. tato platforma žije dál. Využití XNA se teď značně omezilo na nutné minimum a v určitém horizontu je stále použitelné. Není to můj názor, ale názor těch, kteří s 3D grafikou ORTS pracují.
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 7/10/2013, 16:53

paashi napsal:Doporučoval bych tento odkaz: http://www.elvastower.com/forums/index.php?/topic/22608-linux-support/page__view__findpost__p__130205
Na Linuxu se totiž ORTS rozběhat dá.
Bohužel tohle není to pravé ořechové... Začínám mít podezření že Wine funguje jako výmluva kterou lze kdykoli a kdekoli umlčet šťouraly, kteří se dožadují nativních aplikací pro linux. No budiž...
Krom toho evidentně nejsem sám s tímhle nápadem - viz. poslední příspěvek zmiňovaného fóra. Navíc jsem neměl na mysli kompletní překopání kódu na úplně jiný engine - Mono by mělo být maximálně kompatibilní s XNA a jde v něm psát hry pro Win & XBox, ovšem i pro linux, MacOS, Android ad. Je to vlastně multiplatformní implementace .NET a XNA, akorát od někoho jiného než od MS.

paashi napsal:No a ohledně přechodu na jiné platformy se diskutuje dlouho, ale prozatím se držíme .NETu - Microsoft na něm zatím dále staví, tj. tato platforma žije dál. Využití XNA se teď značně omezilo na nutné minimum a v určitém horizontu je stále použitelné. Není to můj názor, ale názor těch, kteří s 3D grafikou ORTS pracují.
Je mi jasné že navrhovat a dožadovat se něčeho můžeme hoooooodně často a hooooodně dlouho ale hlavní slovo budou vždycky mít vývojáři. Nezastírám že už bych nejraději viděl editor světa či jiné nástroje, krásné by byly funkční světlomety ostatního provozu a svítící veřejné osvětlení atd. atd. ale všechno popořadě. Nejdřív kompatibilita a stabilita a pak se teprve mohou postupně zavádět novinky. Zároveň taky vývojářskému týmu všechna čest, doposud odvedli a stále odvádějí perfektní práci...

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 19/10/2013, 16:24

Tak bych si dovolil ještě jeden dodatek. Při dalším pátrání po informacích se mi podařilo zjistit, že Microsoft s vydáním W8 započal odklon od platformy XNA a do budoucna se hodlá soustředit primárně pouze na podporu DirectX. Zároveň jsem narazil na informaci že Mono zatím nemá (bohužel) dokončeny všechny implementace funkčností MS XNA, např. zatím chybí plnohodnotná pipeline. Přesto by asi nebylo od věci znovu přezkoumat možnost přechodu na Mono. Pokud MS hodlá postupně XNA opustit (patrně pod tlakem konkurenčních frameworků a herních enginů), tak narůstá pravděpodobnost že v budoucnu by bylo nutno přepsat mnohem větší část kódu, než je k úpravě v současnosti... Tentokrát to zmiňuju ani ne kvůli multiplatformnosti jako spíš kvůli vzrůstajícímu nebezpečí, že vývoj ORTS by mohl zůstat viset na mrtvém vývojovém prostředí a to by byla jistě škoda...
Žel bohu moje znalosti angličtiny nejsou tak bohaté, abych to napsal do hlavního fóra ORTS, takže se případně omlouvám za to, že spamuju tady...

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 19/10/2013, 20:04

Myslím, že je dobré o tom diskutovat. ORTS nedávno změnilo strukturu projektu a odteď není potřeba mít nainstalováno celé XNA, stačí pouze "balíček pro hráče". Tímto krokem byl umožněn přechod na novější verze VisualStudia, např. i verze 2012. Úplný odklon od XNA se nepředpokládá. Pokud by se tak stalo, tak by pravděpodobně došlo k úplnému přechodu do nativního kódu a k využití moderních 3D prostředí, např. Outerra - http://www.outerra.com/ - projekt slovenských vývojářů, který se šíří světem jako výborná platforma pro 3D hry.
Já osobně se do grafiky nemontuji, nemám na to kvalifikaci. Ale letmé prohlížení diskusí na oficiálním fóru se přiklání k udržení XNA. Otázkou také je, kam se budou IT technologie ubírat...
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro paashi za 21/10/2013, 08:46

Z nedávné diskuse o XNA (http://www.elvastower.com/forums/index.php?/topic/22760-future-of-xna/):
James Ross napsal:
It is my belief that, as long as DirectX 9 and .NET exist on the desktop, we'll be fine with the current XNA 3.1 platform. That should be quite a few Windows versions yet.

We're not going to keep using XNA until we can't, however. There has been experimental work to use XNA 4.0 (different API to 3.1, and one that's supported by a number of non-XNA platforms), ANX, DirectX through SharpDX and SlimDX and even MonoGame to name just a few.

It is worth noting that XNA, as we're using it, does not actually provide very much functionality - it is almost exclusively a thin wrapper on DirectX (similar to SharpDX/SlimDX). That is positive, because it means we're only really tied to DirectX, and if that disappears there'll be more problems than just Open Rails. Wink

Just recently, in X.1733, we got rid of the XNA Content Project, which tied up the development environment to XNA (Visual Studio/Express 2008) so we're now pretty much free to use any version of Visual Studio (still a few minor kinks).

Replacing XNA is naturally a big project, but we've got options - quite a few of them.
...
Changing from a DirectX wrapper to an OpenGL wrapper would be huge amounts of work and degrade performance.
Volný překlad:

Věřím, že dokud budou na počítači fungovat DirectX 9 a .NET, bude použití XNA 3.1 v pořádku. To znamená ještě několik budoucích verzí Windows.

Nicméně, nebudeme se držet XNA až do okamžiku, než XNA padne. Už jsme experimentovali s XNA 4.0 (rozdílné API, ale podporované různými platformami mimo XNA), ANX, DirectX ve verzích SharpDX a SlimDX a bylo to i MonoGame.

Nepřineslo to ale nic navíc, protože XNA nevyužíváme v takovém rozsahu. Je to pouze "jemný obal" DirectX. To je pozitivní, protože to znamená, že jsme závislí pouze na DirectX a pokud DirectX zmizí, nebudeme mít problém pouze my (ORTS).

Nedávno, přesněji od verze v1733, jsme odstranili XNA Content Project, což svazovalo vývojové prostředí (VS 2008) s XNA. Nyní můžeme použít libovolnou verzi Visual Studia (i když s malými problémy).

Přechod od XNA je přirozeně obrovský projekt, ale máme možnosti, alespoň pár.
...
Přechod z DirectX na OpenGL by bylo obrovské množství práce a ztráta výkonu.
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 27/10/2013, 01:42

Díky za překlad. Sic bych to přeluštil, ale některé jemné nuance angličtiny by mi unikaly.

Hmmm. Takže zase jedna špatná zpráva pro příznivce jiných OS než toho od MS. Chápu že do projektu už se investovalo mnoho úsilí a ještě více hodin dobrovolníků píšících kód. A taky že kvalitních programátorů je vždy nedostatek. Ale zatím mě nikdo (za ty roky) nepřesvědčil, že Wine je řešení. Zejména po mých aktuálních pokusech s provozováním MSTS na linuxu. Nakonec to šlape, ale mám důvodnou obavu, že ORTS pod danou verzí Wine nebude funkční a navíc tam bude patálie s XNA. Takže i kdyby se to povedlo rozchodit, znamenalo by to dvě virtuální mechaniky pod PlayOnLinux a chaos symlinků + ztrátu výkonu...

No nic. Tohle je asi boj s větrnými mlýny. Hlavní slovo mají vývojáři a tím je to dané. Jen mě to už po těch letech už nějak nebaví, když vidím ty hory dotazů na multiplatformní aplikace a stále stejně odmítavé nebo i otrávené odpovědi vývojářů že "neplánujeme". Občas by bylo hezké mít aspoň tu naději. No jo, takže ukládám k ledu a za pár let to třeba zkusím znovu.....

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Stingray za 28/5/2015, 10:09

Měl bych takovou otázečku. Byla by někde k dispozici nějaká bližší technická informace o způsobu komunikace s Freescale Tower systémem, který používáte (ad. diskuze na fóru MSTS - Pulty...)? Zajímá mě možnost ovládání periferií a případně možnost upravit nějakou levnější elektroniku pro tento účel. Tedy zejména přes co tečou data (USB, network, WiFi...) a je to na nějakém standardním komunikačním protokolu?

Stingray

Poèet pøíspìvkù : 9
Join date : 15. 07. 13
Age : 41

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Výstup ze simulátoru pro jiné aplikace

Příspěvek pro Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru