Lokomotivy řady 749, 750, 751

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro paashi za 29/7/2013, 15:17

Opět - pro zájemce a zároveň nebojácné - přikládám trakční charkteristiky lokomotivy řady 751. Můžete si zkusit aplikovat na model lokomotivy řady 751 104, která je (myslím) v základním balíčku MSTS BP. Druhý výpis je část CVF, který doplňuje CAB o ukazatel otáček dieselu.

cd_751104.eng:
EDIT: blok MaxTractiveForceCurves umísťujte před poslední závorku (tak, aby to byl poslední blok v části Engine())
kód:

 ...
 Type ( Diesel )
   MaxPower ( 1102kW )
         MaxForce ( 250kN )
   MaxContinuousForce ( 120kN )
   RunUpTimeToMaxForce ( 30 )
   MaxVelocity ( 57.8mph )
   MaxCurrent ( 4000A )
   WheelRadius ( 0.5m )
   Sanding ( 100km/h )
   NumWheels ( 4 )
   MaxTemperature ( 120 )
   MaxOilPressure ( 90 )
   DieselEngineSpeedOfMaxTractiveEffort( 2.67mph )
  
   ...


   EngineBrakesControllerHasProportionalBrake ( 1 )
   EngineBrakesControllerMaxApplicationRate ( 5 )
   EngineBrakesControllerMaxReleaseRate ( 5 )
   EngineBrakesControllerEmergencyApplicationRate ( 10 )
   EngineBrakesControllerMinSystemPressure ( 0 )
   EngineBrakesControllerMaxSystemPressure ( 73 )
   comment (   EngineBrakesControllerFullServicePressureDrop ( 73 ) )
   EngineBrakesControllerDirectControlExponent ( 1 )
   EngineBrakesProportionalBrakeLag( 0.8 )

   ...            
            
   MaxTractiveForceCurves (         
      0 ( 0 0 50 0 )      
      0.11 (      
         0   22983.0892
         8.163   1727.4962
         12.755   1099.3157
         18.367   747.2308
         25   462.1402
         32.653   309.6678
         41.326   187.4762
         51.020   137.7813
      )      
            
            
      0.22 (      
         0   81403.8219
         8.163   6771.0844
         12.755   4308.8718
         18.367   2947.4681
         25   1832.5073
         32.653   1231.4151
         41.326   747.2308
         51.020   549.6780
      )      
            
            
      0.34 (      
         0   158355.0374
         8.163   14760.3236
         12.755   9392.9332
         18.367   7403.4111
         25   4065.3587
         32.653   2744.2188
         41.326   1671.4108
         51.020   1231.4151
      )      
            
            
      0.45 (      
         0   243747.5692
         8.163   25201.3375
         12.755   16037.2148
         18.367   12737.1402
         25   8372.9565
         32.653   4815.3637
         41.326   2947.4681
         51.020   2176.0868
      )      
            
            
      0.57 (      
         0   250000
         8.163   39214.6379
         12.755   25710.3232
         18.367   18391.1128
         25   10828.1870
         32.653   7667.5657
         41.326   4989.8958
         51.020   2844.9840
      )      
            
            
      0.68 (      
         0   250000
         8.163   52531.4979
         12.755   33429.1350
         18.367   25667.3661
         25   14316.5842
         32.653   8763.7220
         41.326   5716.0418
         51.020   4412.2600
      )      
            
            
      0.8 (      
         0   250000
         8.163   68060.5935
         12.755   45182.3554
         18.367   31534.7108
         25   18466.5248
         32.653   11862.7854
         41.326   8125.7710
         51.020   5011.9110
      )      
            
            
      0.86 (      
         0   250000
         8.163   77260.7039
         12.755   52698.2699
         18.367   36542.6227
         25   22289.9168
         32.653   12693.3865
         41.326   8707.4354
         51.020   5377.6994
      )      
            
            
      0.93 (      
         0   250000
         8.163   87068.5316
         12.755   55407.2473
         18.367   41958.1974
         25   26541.9897
         32.653   15894.0283
         41.326   9306.0535
         51.020   5755.0759
      )      
            
            
      1 (      
         0   250000
         8.163   97469.9874
         12.755   62026.3556
         18.367   47774.0373
         25   28144.3404
         32.653   16906.2110
         41.326   9921.2617
         51.020   7935.7130
      )      
   )               

   ...

751.cvf:
kód:

      Gauge (
         Type ( RPM GAUGE )
         Position ( 175 225 32 38 )
         Area ( 0 0 7 2 )
         Graphic ( ../../common.cab/cab751/751amper.ACE )
         Style ( POINTER )
         ScaleRange ( 0 900 )
         ZeroPos ( 0 )
         PositiveColour ( 1
            ControlColour ( 0 0 0 )
         )
         NegativeColour ( 0 )
         Orientation ( 1 )
         DirIncrease ( 1 )
         Units ( KM_PER_HOUR )
      )
)


Naposledy upravil paashi dne 4/8/2013, 12:28, celkově upraveno 1 krát
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Hynďa za 30/7/2013, 15:39

Ahoj, moc rád bych to vyzkoušel ale vůbec netušim, kam do engu patří ten poslední blok. Mohl by jsi prosím poradit? Díky moc 

Hynďa

Poèet pøíspìvkù : 18
Join date : 10. 07. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro paashi za 30/7/2013, 15:43

Já bych sem rád dal i celý ENG, ale bohužel jeho autoři mi to nedovolují...

Stačí si najít někde dole následující kód a vložit to před něj. Upozorňuji ale znova pro všechny - UDĚLEJTE SI ZÁLOHU!!! Kromě toho jsem objevil chybičku v ORTS, která způsobuje ztrátu výkonu po určité době jízdy...

kód:

comment( fuel_level )
 EngineVariables ( 500 )
  Sound ( "../../common.snd/sndDlok/751cab.sms" )
  Name ("CD 749.051-9")
  Description (
....

avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Hynďa za 30/7/2013, 17:45

Díky moc, už jsem vyzkoušel. Přestaly mi chodit zvuky v kabině a nefunguje ani jedna brzda (třeba to ale bude moje chyba, snad to opravím). Navíc mám v průběžném potrubí nějakých 6 - 7 Bar.
Zajímavé je, že se mašina chová úplně jinak při vypnutém a při zapnutém pokročilém modelu adheze. Při zapnuté pokročilé adhezi se ale mašina chová parádně!
Ukazatel otáček otáček mě potěšil nejvíc, je perfektní. Překvapil mě ukazatel tlaku oleje.
Regulace výkonu se mi ale změnila ze stupňovité na plynulou.

Hynďa

Poèet pøíspìvkù : 18
Join date : 10. 07. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro paashi za 30/7/2013, 18:53

Tak to bude pravděpodobně tím, že je ten blok umístěný v části EngineControllers. Co je to za mašinku?
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Hynďa za 30/7/2013, 19:13

Zkušebně jsem si upravil 749.008 od Čoudy

Hynďa

Poèet pøíspìvkù : 18
Join date : 10. 07. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Terdál za 5/9/2013, 23:33

Ahoj,
tak jsem ty vaše údaje zkusil dodat do T 478.1206 a pořád stejně, s 1600 t wapek si odjede jako 363.5... Sklouzne maximálně na 8. stupni při dešti... blbost. Jo, z místa, abych to upřesnil.
Nevím, jestli to je chyba eng, nebo OR nebo mezi mojí klávesnicí a židlí...
Děkuju za radu.

Terdál

Poèet pøíspìvkù : 4
Join date : 10. 08. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro paashi za 6/9/2013, 09:47

Toto chování má tři příčiny:
1) vzhledem ke stížnostem s kompatibilitou s MSTS (zejména hratelností) jsem byl nucen "vylepšit" adhezní podmínky. Znamená to, že adheze (resp. přilnavost) je o 30% vyšší, než uvádí statistiky (Curtius-Kniffler). Proto lokomotiva klouže jen za mokra, ačkoliv "za mokra" znamená snížení adheze na cca 60%. V reálu je to jinak - "mokro" může nastat i "za sucha" a naopak (např. pokud je na kolejnicích nalepená nečistota podobná brusnému písku).
2) ORTS prozatím nerespektuje klopné momenty podvozků a rámu (nejsou k dispozici data). Celá lokomotiva se tak chová podobně jako rámové lokomotivy (např. některé parní), tj. že odlehčení přední nápravy vylepší adhezní hmotnost zadní nápravy, tj. nedojde ke ztrátě využití adheze. Rozdíl oproti skutečnosti je až 20%.
3) V původních trakčních charakteristikách nejsou uvedeny úplné charakteristiky, resp. nenašel jsem závislost maximálního proudu generátoru na otáčkách dieselu. Proto byla zvolena rozjezdová tažná síla na 250 kN, ačkoliv trakční motory by byly schopny dát o trošku víc. Větší vliv je ale na straně zlepšené adheze. V reálu má na adhezi vliv např. i rozdíl v průměrech dvojkolí.

V budoucnu plánuji nastavení "obtížnosti adheze" a "charakteristiky adheze". Bude to zahrnovat např. i náhodnou změnu adhezních podmínek, průměrnou kvalitu styku kolo/kolejnice, atd.

v tuto chvíli je možné např. od charakteristiky pro 0.68 postupně zvyšovat první bod z [ 0 250000 ] až na [ 0 500000 ] pro bod 1.0. Pokusím se sem dohodit upravený ENG.
avatar
paashi

Poèet pøíspìvkù : 63
Join date : 09. 07. 13
Location : Zilina

Zobrazit informace o autorovi http://www.openrails.org

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Terdál za 6/9/2013, 10:15

JJ, ten eng by bodnul, takový mustr, dík.

Terdál

Poèet pøíspìvkù : 4
Join date : 10. 08. 13

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Re: Lokomotivy řady 749, 750, 751

Příspěvek pro Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru